الأحد، 11 مايو 2008

أجمل يوم فى حياتى .... خطوبة النجم القادم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

إنه فى يوم الجمعة الماضى قد تجمع الأحبة والأهل والأصدقاء والجيران

فى حدث سعيد وهو حفل خطوبة النـجـم الـقــادم

وكانت البسمة واضحة على كل الحاضرين فقد فعل مايخاف فعله الآخرين

أوالأجدر نقول الذى يتمنى فعله الآخرين حيث تقدم النجم القادم بخطبة

بنت الحلال وقد عقد العُرس فى أفخم قاعات المناسبات الموجودة بدمنهور

وحضر الحفل كلاً من الأهل والأحباب والأصدقاء والجيران والصحبة الحلوة

وكل المدونين الأحرار وقد توافد كبار قيادات الإخوان المسلمين بالبحيرة

لحضور الحفل وتقديم التهنئة للعريس وكان فى مقدمتهم

الحاج محمد سويدان مسئول الإخوان المسلمين بالبحيرة

والذى يحب النجم بقوة ويشجعه على عمله الدعوى وأيضاً حضر

الدكتور محمد جمال حشمت القيادى البارز بالإخوان المسلمين

وعضو مجلس الشعب السابق وعدد كبير من قيادات الإخوان بالمحافظة

فى جو تملئه المحبة والآلفة بين الأهل والأحباب والحاضرين

وقد أحي الحفل كبار المنشدين والقى كلاً من قيادات الإخوان المسلمين كلمة

تهنئة للعروسين اللى كانوا أجمل عروسين فى الدنيا وكان النجم القادم

نجما على حق وكان عُرساً جميلاً نتمنى أن يملأ الفرح بيوتنا

وأن يزوج الله شباباً وأن يهديهم الى سبل الرشاد والهداية اللهم آمين

ولكن فى وسط الفرح حدث شيئاً لم يكن بالحسبان فقد آتت الحاجه

لكى تصحينى من النوم قائلة أصحى يا بنى الموبايل بيرن أنت مش

ظابط المنبه عندك كورس هتتأخر عليه أصحى بسرعة خلص هههههههه

فقمت والدهشة تملئنى وقلت لها ياليتكى ما اصحيتينى فكان حلماً ما أجمله

أترككم فى رعاية الله آمنه ومش عاوز شتيمه من حد

دعواتكم الله يكرمكم بقى علشان الإمتحانات 26/5
أخـــوكم

الـنـــجـــم الـقــــادم

هناك 58 تعليقًا:

د/اجدع بنوته يقول...

يلا ياعم

بكره تتخرج باذن الله

ويصبح الحلم حقيقه

ومتجيش الحاجه تصحيك م النوم

ftafeet يقول...

اييييييه ده انا افتكت بجد اخص عليك

ياسيدى يارب يتحققلك اللى فى بالك يارب وانا كمان
وكل الللى عايز يتجوز ويخطب


نونااااا

عمرو سلامة يقول...

ههههههههههههههههههههههههه
انت يلا ... انت بتستهبل ولا بتصطعبط ... ولا عايز تنضرب ... هههههههه
قال ايه امك صحتك من النوم ... البطانيه كانت مكشوفه ياد ولا كنت مستغطى ههههههههههههههههههههههههههههه ...يالهوى عليك وعلى احلامك عارف لو عملتها قبلى هاضربك ضرب ما حصلش ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
--
هو انا اطول اخويا يعملها يارب ياخى دلوقتى قبل بكرة .. ومستنين عروستنا النجم لعروسنا النجم ... ههههه والدنيا كلها هتبقى نجوم فى نجوم .. واوعى يا شمس

"النجم القادم" يقول...

الاخت الفاضلة اجدع بنوته
=================
جزاكى الله خيرا على التعليق

ودعواتك يارب نتخرج

"النجم القادم" يقول...

الاخت نونا
======
اخص عليا ليه بس

والله انا ناوى انه يكون بجد بس انجح الاول

اللهم امين ويارب يتقبل دعواتك

وادعيلى الامتحانات 26/5

"النجم القادم" يقول...

عمرو باشا سلامة
==========
حبيب قلبى ايوة الحاجهخ صحتنى مش عاجبك

وحياتك عندى كنت متغطى كويس ههههههههههههه

هو انا اقدر ياجميل طبعا هعملها قبلك

يلا بقى نعملها فى يوم واحد بس عندنا فى دمنهور

عروستنا هتكون نجمة ونخلف نجوم وكواكب بقى ههههههه

Hosam Yahia حسام يحيى يقول...

يعنى دى اشتغاله

وانا حسبت بجد


قشطاااااات

ايوزه كده خليك معانا

هههههههه

"النجم القادم" يقول...

حسام باشا
=======
ده حلم ياجميل مش اشتغالة

عامل ايه فى الامتحانات

ومتقلقش انا هعملها قريب ان شاء الله

جمعاوى يقول...

هاهاهاهاها

فكك يا نجم ..و غنت عاوز تعملها قبلى ؟؟؟


و بعدين إبقى إستغطى كويس

خديجة عبدالله يقول...

هوة فيه ايه

كل ده من أثر المذاكرة :)

ربنا يوفقك الأول في كليتك وتطلع منها علي خير ويرزقك يارب بالزوجة الصالحة التي تعينك علي أمر دينك ودنياك وتكون قرة عين لك

بس دى علي فكرة أحلام يقظة :)

shaimaa samir يقول...

ههههههههههه
اضحك الله سنك
اضحكتنى
رزقكم الله الزوجةالصالحة
والذرية الصالحة
ووفقنا جميعا فىالامتحانات

أميمة كامل يقول...

معلهش ياما الواحد بيجراله من اثر الامتحانات ربنا يعينك
وكله ها يعدى ان شاء الله
وحقيقى الامتحانات احسن لك من هذا الحلم والذى قريبا جدا ستجده واقع
لا مناص منه

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو" يقول...

انا كنت جاية اصوت والم عليك الناس واللي ما يشتري يتفرج
لكن لقيت الحمد الله دة تهييسة والظاهر انك تقلت في العشا شوية قبل ما تنام
استهدى بالله واوعى تكون مفكر انك هتخطب قبل ما اسراء بنوتي ترفضك الاول
هنا ممكن سيب تشوف نصيبك
ههههههههههههههههههههههههههههه
ربنا يكرمك يارب وتنجح ويكرمك بزوجة صالحة تعينك يارب
تحياتي

إخوانى حتى النخاع يقول...

ههههههههههههههههههههههههههههههه

تتجوز ؟؟؟
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه


انا يا بنى هموت من الضحك .. انتا تتجوز قلبى ؟؟
ليه يعنى ؟؟

طب أتجوز انا وبعدها انتا تتجوز براحتك خااااالص


بالله عليك .. الجو النهاردة برد حبة
أبقا استغطى كويس

ماشى ولا مو ماشى ؟؟!

"النجم القادم" يقول...

حبيب قلبى جمعاوى
==========

مقدرش ياريس اعملها من غيرك ولا قبلك انته الكبير

بس اهو حلم نعمل ايه بقى

والله بستغطى كويس بس انته عارف الجو حر اليومين دول

"النجم القادم" يقول...

الاخت خديجة عبدالله
==========
شوفتى بقى اثر المذاكرة عمالين تقولولى ذاكر ذاكر لحد الواحد متعبط

اللهم امين

"النجم القادم" يقول...

الاخت الفاضلة اميمة
==============
تشرفنا بزيارة حضرتك

وجزاكى الله خيرا على الكلام الجميل ده

دعوات حضرتك لاند المذاكرة صعبة بجد

ربنا يعزك ويوفقك يارب

"النجم القادم" يقول...

الاخت الفاضلة عاشقة النقاب وحماتى الغالية
============================

لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا

انتى صدقتى هو انا اقدر اتجوز حد غير سوسو حبيبتى

وترفضنى انتوا تطولوا ههههههههههه

ربنا يكرمك يارب

بس على فكرة انا مكنتش عارف هى العروسة مين فى الحلم للمعلومة

بس ربنا يكرمك دعواتك كده على طول

"النجم القادم" يقول...

اخوانى حتى النخاع
============
روح ياض العب
هتموت من الضحك ليه
وبعدين اه هتجوز ان شاء الله قبلك
انته لسه صغنون روح ذاكر
الدراسات بتاعتك ههههه والعلوم كمان متزعلش
لا ياعم انا اقدر اعملها قبلك
وعيب الكلمة اللى انته كاتبها دى
ايه الجو برد عيب انا اكبر منك

"النجم القادم" يقول...

الاخت شيماء سمير
=========
عذرا نسيت رد على تعليقك قبل الاخت اميمة عذرا انا اسف

اختنا الفاضلة جزاكى الله خيرا ووفقكى ودعواتك

ووفقنا اللهم جميعا فى الامتحانات

walaa rizk يقول...

والله انا من اول ماقرأيت ان كل الناس ديه حضرت الخطوبه قلت شكلها حلم او حاجه

وبعدين دا وقت حد يخطب فيه

ربنا يوفقك ف الامتحانات

يارب

لك تحياتى

بجد ضحكتنا والله

عاشقه الاقصى

"النجم القادم" يقول...

الاخت الفاضلة عاشقة الاقصى
================
جزاكى الله خيرا على الزيارة

يعنى حضرتك لما قريت ان كل الناس دى حضرت قلتى انه حلم

طب عادى خالص ان الناس دى تحضر الخطوبة
لان الحاج محمد هو اللى مربينى
والدكتور جمال حشمت تربطنى به علاقة ابوه كبيرة
ولى علاقات شخصيه مع اكثر من قيادات المحافظة
فمش عارف حضرتك استغربتى من انى قلت انهم حضروا ليه
ربنا يديهم الصحة وطول العمر وان شاء الله
هيحضروا فرحى وهم حضروا فرحوا اختى الصيف الماضى
وهيحضروا فرح اخويا الصيف القادم

فليس غريب انهم يحضروا !!!!!

انا معاكى انه مش وقت خطوبة خالص ده وقت دح وبس

تحياتى لكى اختنا الفاضلة

walaa rizk يقول...

يا اخى الفاضل النجم القادم

انا لم اكن اقصد كده خالص

انا كان قصدى ان الخطوبه مش بتبقى فيها فرح كبير

دا كان قصدى

واحنا عارفييين انك حد مهم

ومتزعلش فعلا لم اكن اقصد

لم اكن اقصد

عذرا بجد والله

وبعدين اى حد من الاخوان كان صغير او كبير يتمنى انه يحضر فرحك

جزيت خيرا على المرور الكريم لمدونتى

وبلاش زعل

"النجم القادم" يقول...

اختنا الفاضلة عاشقة الاقصى
===================
جزاكى الله خيرا اختنا الفاضلة بس والله عادى

انا مش زعلان

انا مقصدش انى اقولك انى زعلان والله

انا حبيت اوضح لحضرتك بس ان عادى

حضور مثل الشخصيات الهامة دى فى فرحنا

بوركتى اختنا وجزاكى الله خيرا وانا اسف انك اكون زعلتك

وانا تقبلت كلام حضرتك وانا اسف مرة تانيه

Abdallah Hosni يقول...

يييييييييييييس كنت مستني الخبطة اصدي الخطوة الجريئة دي يانجم باشا

والله وعملوها الرجاااااالة

الف الف الف مبررررووووووك رغم انف الحاقدين ((العاذبيييين))

اشتغااااااااااااااااااالة

ههههههه كنت بس بعيشك فى المووووود يابرنس

بس انت تاخد الشهادة الاول

ربنا يوفقنا جميعا

"النجم القادم" يقول...

حبيبى عبدالله باشا
===========
حبيبى قلبى ربنا يكرمك ياجميل وتكون بخير

طب ليه كده

على رايك صح

هههههههههههههههههههههههههههههههه

ربنا يكرمك ياجميل وهعملها قريب حاضر

walaa rizk يقول...

يا اخى انا مش زعلانه ولا حاجه

حضرتك من زورار مدونتى اللى بجد بقدرهم وبحترمهم جدا

وانا عارفه والله انه عادى

انا كنت فاكره حضرتك زعلان


وعقبال ما عمو جمال حسمت وكل مسئولى البحيره يجيوا حفله البناء وليس الخطوبه فحسب

بوركت اخى الكريم

rtrcbh يقول...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
بجد موضوع جميل
فضلت مشدود له ثم ظللت اضحك جدا لما عرفت النهاية المؤسفه بالصحيان من النوم
ربنا يوفقك ويرزقك بنت الحلال ويوفقك فى امتحاناتك والسلام عليكم وتقبل مرورى
أخوك
د/أحمد جمال

"النجم القادم" يقول...

الاخت الفاضلة عاشقة الاقصى
================
جزاكى الله خيرا اختنا الفاضلة اعزكى الله

بوركتى والحمد لله حصل خر

وما معزة اللى بعد خلاف ههههههههههههههه

"النجم القادم" يقول...

اخى الفاضل د/ احمد جمال
==============
تشرفت بزيارة يادكتور

جزاك الله خيرا على كلامك الجميل بارك الله فيك

واللهم تقبل دعواتك بس كتر منها الايام اللى جايه

تقبل تحيات اخوك

Empress appy يقول...

هههههههه يا حبيب خالتك اللى هى انا بص ابقى قول للحاجه تغطيك كويس بس بجد يا رب اشوفها لك بس ابقى اعزمني مش انا خالتك
ربنا معاك يا رب

"النجم القادم" يقول...

ابى هانم
=====
طبعا خالتى احنا نقدر نعترض على حضرتك

حاضر هبلغ الحاجه انك عاوزاها تغطينى كويس

ههههههههههههههههههه

يارب يسمع منك ربنا

وطبعا ان شاء الله نعزمك بس نفرح فيكى انتى الاول

منى يقول...

ههههههههههه
والله افتكرت بجد
وقلت ايه ده فجاءه كده؟
طب مش يقول
مش يعزمنا
بس طلع حلم
ههههههههههههه
عقبال يا سيدى ما تنجح ويبقى الحلم حقيقه
وتعزمنا كمان

Tamer Nabil Moussa يقول...

ياعم النجم

لية تصحى من النوم دلوقتى هههه


ربنا يوفقك ويكرمك فى الامتحانات

وتجيب نتيجة عالية ان شاء الله

تحياتى

غير معرف يقول...

يابنى طب كنت تسبنا احنا كمان نحلم
ربنا معاك فى الامتحانات

وعقبال منفرح فيك

"النجم القادم" يقول...

016الاخت الفاضلة منى
==========
جزاكى الله خيرا على الزيارة والتعليق

بس هو انا اقدر اعملها قبل ما اخد رايكم وادعيكم كمان

ربنا يبارك فيكى وان شاء الله قريب ههههههه

دعواتك الامتحانات 26/5

"النجم القادم" يقول...

الاخ الفاضل تامر نبيل
=============
جزاك الله خيرا على الزيارة

بوركت اخى الحبيب

"النجم القادم" يقول...

حبيب قلبى الغالى محمود السيد
==============
ازيك ياغالى فينك من زمان ايه ده المدونة مولعه مش منورة

عامل ايه ياعمنا عاش من شافك

خلاص خليك فى الحلم

يلا بقى مش هنفرح فيك انت الاول انت الكبير

غير معرف يقول...

اخى النجم القادم
ربنا يحققلك أحلامك بس ياريت تقتصر هذه الأحلام الآن على النجاح والتفوق وبعد كده أحلم براحتك
ادعو الله أن يحقق لك كل احلامك

"النجم القادم" يقول...

الاخت الفاضلة هناء
=========
جزاكى الله خيرا اختنا الفاضلة

اعزكى الله

ودعواتك

Unknown يقول...

ههههههههههههه
ماشي ياعمنا براحتك ,ابعتنا براحتك ,وعمال اباركلك وادعيلك ,بس ان شاء الله يبقي حلم حقيقي ,واليعقوبي برضه عمال يحلم باليوم ده ,هو ايه الحكاية الاخوة متفائلين كده ليه
بص يابني بقي الحكايه دي مش قبل 10 ,15 سنه كويس ,انصحك الان ان تتزوج الدعوة وربنا يعينك
(وش متشائم)
ولا ايه ياعم هيثم جمعاوي,وانت كمان ياجمعاوي ها تتجوز الدعوة يلا بقي البلد دي لازم تتعاقب علي اللي عملوه النجم ده
ههههههه
ربنا يبارك فيك ويحفظك

"النجم القادم" يقول...

حبيب قلبى الغالى الفاتح الجعفرى
================
هههههههههههههههههههههههه

مقدرش ابعتك ياجميل

ربنا يبارك فيك ودعواتك كده عاوزنها على طول

بعد ايه 10 او 15 سنة ايه على اساس هنتجوزوا واحنا عندنا 50 سنة ليه كلها سنة ولا اتنين

عقبالك

lonely يقول...

هههههههههههههههههه
كنت عارفة من أول العنوان انه محصلش
أصل بالعقل كده ازاى فى الوقت ده تخطب يعنى انا عايزة اعرف يعنى
بس الموضوع شكله فى دماغك يا نجم ;)
هى الامتحانات بتعمل حاجات غريبة
انا عارفة والواحد بيشوف العجب وهو نايم
الف مبروك مقدماً
وربنا يرزقك ببنت الحلال قريب
بس اوعى تفكر تخطب يومين الامتحانات .. لانك مش هتكون فى حالتك الطبيعية خالص
معلش معلش ابقى خد بالك من أحلامك بعدين
خطوبة ايه دلوقتى بذمتك وده وقته برده
اما انت فاضى صحيح
P:

"النجم القادم" يقول...

الاخت الفاضلة فاطمة
===========
هههههههههههههه

جزاكى الله خيرا على الزيارة

وربنا يكرمك ومش فى دماغى ولا حاجه

ههههههههههههههههههههههههههههه

ربنا يكرمك يارب

ويجد الامتحانات صح بتعمل اكتر من كده بكتييييييييير

على فكرة ده عز الوقت اللى الواحد يخطب فيه

بارك الله فيكى وربنا يكرمك ويوفقك فى امتحاناتك

دعواتك

أميرة الهدوء يقول...

ربنا يحققلك احلامك
والمرادى الموبايل مايرنش
وتفضل عايش حلمك

تحياتى
الفرعونة العاشقة

barbie girl يقول...

مستعجل على ايه بس؟؟؟؟؟؟؟؟

اوعى تفكر يقول...

يعنى وراك امتحانات
وبدل ما تحلم بالدكتور
تحلم بالجواز
يا اعصابك الهاديه
على العموم
ربنا يوفقك وتعملها
وساعتها
متنساش تكتب
ان اخوك فارس النوبه
كان فى الفرح ولا هتنسانى

"النجم القادم" يقول...

الفرعونة العاشقة
============
اهلا وسهلا بحضرتك عندنا

جزاكى الله خيرا

واللهم تقبل دعاءكى

وان شاء الله هقفل الموبايل خالص

ههههههههه

Tamer Nabil Moussa يقول...

انا جى اسلم وامشى

فى انتظار جديدك ياصاحبى


تحياتى

"النجم القادم" يقول...

barbie girl
=========
جزاكى الله خيرا على الزيارة

هو فيه حد مايستعجلش على الجواز

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ههههههههههههههههه بوركتى اختنا

"النجم القادم" يقول...

اخى العزيز فارس النوبة
=============

جزاك الله خيرا على الزيارة ياجميل

ربنا يكرمك ومعلش الاحلام دى مش بايدى دى بقلبى

ههههههههههههه

هو انا اقدر معزمكش ياجميل وان شاء الله تشرفنا

ربنا يكرمك دعواتك امتحاناتى 26/5

"النجم القادم" يقول...

الاخ الفاضل تامر نبيل
============

شرفتنا ياجميل بالسؤال والزيارة

والقريب قريب ان شاء الله

دعواتك امتحاناتى 26/5

walaa rizk يقول...

ربنا معاك

وكل الطلبه حالتنا

دعواتكم كلكم انا كمان امتحانى 26\5

والبدايه تشريح

ادعولنا ياجماعه

والله الواحد بعد كده هيشحت دعوه

منتظرين الجديد

مع احلام تانيه

انا قلت امر اشوف الجديد

غير معرف يقول...

سلام عليكم
أنا محمد الليثي
ألف مبروك يا احمد
أصل في بلدنا دي اللي بس يحلم انه بيتجوز يستاهل نقوله مبروك
ركز بس في المذاكرة وماتنساش تدعيلي
وجزاكم الله خيراً

"النجم القادم" يقول...

الاخت الفاضلة عاشقة الاقصى
===============
بوركتى اختنا الفاضلة

وفقكى الله

وتشريح من اولها كده اتمرنتى كويس

ههههههههههههههههه

ان شاء الله دعواتك لنا معاكم

"النجم القادم" يقول...

اخى الحبيب محمد الليثى
==============
الله يبارك فيك ياجميل

وربنا يكرمك انت كمان

ذاكر كويس

وادعيلى معاك

قائد يقول...

وحياة الحاجة
ولا
الظاهر انك متأثر من الكام فرح اللي حضرتهم مؤخرا فطلعت المؤثرات عليك
طييييييييييييييييب
تصدق وتآمن بالله هتشوف في فرح اخوك
وانت عارف اخوك بيعمل ايه فيها
والله العظيم لتشوف هنعمل ايه
نصيحة
اهرب ساعتها ألا فعلا هعمل فيك مقالب
مش مقلب
يلا علشان هعمل فيك اول مقلب وهروح اسلم على الحاجة
هسلم بس
سلااااااااااااااام

"النجم القادم" يقول...

حبيب قلبى قائد
=======
وحياة اهلك ومتبطل مقالب بقى

رايح تسلم على الحاجه صح والله انت عاوز تنضرب

فرح اخويا مين يامعلم انت عارف اللى فيها

الباشا الكبير هيظبط الكلام

هههههههههههههههههههههههههههههه

بيقولك مش عاوز حد يطلع على المسرح

فكك هنعمل مقالب يعنى هنعمل مقالب

ههههههههههههههههههه

وربنا متقدر تعمل فيا حاجه

والا هخليك المرة دى تاخدها اسكندرية رايح جاى

مش .......يوم .... عرفت

التعذير هيكون جامد المرة دى

فكك بقى عند امتحانات 26/5 يوم الاتنين

دعواااااااااااااااااااااتك