الأحد، 13 يوليو 2008

بودى مات يا أحمد

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
البقاء لله وحده
*********
تحديث هام
********
ياجماعة الدعاء فاهله لايحتاجون الا الدعاء انا لسه جى من عندهم
والده فى حالة لايرثى عليها والدته فى عالم تانى بجد ربنا يصبرهم
ابوه عنده هستريا وامه قعدت اتكلمت معاها قاتلى ربنا مايكتبها على حد
يا احمد الموته وحشه اوى لما تشوفه غرقان فى دمه قدامك
وحكتلى انه كان حاسس وكل شويه يقولها انا عاوز اعمل اللى نفسى فيه
كان يفعل قبل موت بثلاثة ايام كل الاشياء التى يحبها
بجد ربنا يصبرك يا ابوه وانتى يا والدته ربنا مايكتبها على حد
==========================
بودى مات يا أحمد
ده الرد اللى سمعته من سارة
عندما علمت بخبر وجود حالة وفاة عند أحد أصدقائنا
حيث أننى مررت على أحد محلاتهم فوجدته مغلقاً
وعليه ورقة المحل مغلق لوفاة نجل صاحب المحل
أخذتنى الدهشة وأخرجت الموبايل من جيبى وإتصلت
الوووأيوة سارة خير فيه أيه ومكان الا رد واحد
بودى مات يا أحمد
أنا وقفت مكانى مندهشاً بودى مين فردت بودى أخويا وإنفتحت فى العياط
طب ازاى قوليلى قالتلى كنا عند تيته فى إسكندرية زى مابنروح كل جمعة
وبعدين قلنا نروح على البحر وبنعدى جرى بودى وقامت عربيه ضرباه
ومات فى الحال أنا فى هذا الوقت لم أتملك نفسى وبدات الدموع
تنهمر من عينى طب إنتوا عاوزين أى حاجه وقفلت وأنا لا أتمالك نفسى
فكان بودى إبن العشر سنين فكان فى المرحلة الابتدائية
هو ومحمد اخوه تقريبا توأم فكانت البسمة لاتفارقه دائما
فكنت كلما زهبت اليهم يقعد يهزر معايا ويقابلنى
عمو أحمد جه عمو أحمد جه وكنت أفرح جداً بيه
ولما أروح ومالقهوش أسأل عليه الحاجه أُمال بودى ومحمد فين
تقولى فى الشارع انت عارف بيبطلوا يا الكمبيوتر يا الشارع
ولما كان الكمبيوتر يحصل فيه حاجه يقولى تعالى شوف الكمبيوتر البايظ ده
ولما أروح يقعد يناكب فيا ويهزر معايا هو ومحمد أخوه
وآخر مره كنت عندهم فى المحل كان بياكل كشرى وقعت أهزر أنا وهو
وكنت بركبلهم كاسيت للمحل قعد يهزر معايا ويقلعلى الحاجه اللى بركبها
افتكر أيه ولا أيه كفايه الإبتسامه الحلوة اللى ماكنتش بتفارق وجهه
كفاية مش قادر بجد أكتب حاجه مش قادر أعصابى خلاص
حقاً الموت يأتى بغته مافيش كبير ولا صغير
البوست الماضى الدكتور المسيرى والبوست هذا بودى ابن العاشرة من عمره
جماعة مش طالب منك حاجه الا أن تدعوه له بالفردوس الأعلى مع الأبرار
وأن تدعوا لأمه وأبوه وأخواته ولنا جميعا بالصبر والسلوان
ربنا يصبرنا على فراقك يا بودى
أخـــــــوكــــــــم
الـنـجـــــــــم الـقــــــــــــــادم

هناك 40 تعليقًا:

دعاء مواجهات يقول...

إنا لله وإنا إلية رااجعون

اللهم ألهم أهلة الصبر والسلوان وإجعلة فى الفردوس الأعلى مع الأبرار

.................

"النجم القادم" يقول...

الاخت دعاء
======
جزاكى الله خيرا

واللهم تقبل دعاكى

ودعواتك بجد اهله مش محتاجين غير الدعاء

دعوة الفردوس يقول...

لا اله الا الله
انا لله وانا االيه راجعون


نسأل الله له الرحمة وأن يسكنه فسيح جناته
ونسأل الله لأهله الصبر والسلوان
ربنا يصبرهم يارب
ويرحمنا اذا ماصرنا الى ماماصار اليه

"النجم القادم" يقول...

الاخت دعوة الفردوس
============
جزاكى الله خيرا اختنا الفاضلة

واللهم تقبل دعاكى

فاهله لا يحتاجون غيره

اللهم ارحمنا برحمتك

بنت الصالحين يقول...

انا لله وانا اليه راجعون


اللهم اسكنه فسيح جناتك يارب

والهم اهله الصبر

فعلا الموت باتي بغته

اللهم احسن خاتمتنا جميعا

"النجم القادم" يقول...

الاخت عاشقة الفردوس
==============
اللهم امين

دعواتكم ياجماعة

والدته واهله فى امس الحاجه للدعاء

أمل فتحى عزت يقول...

السلام عليكم
إنا لله وإنا اليه لراجعون
رحم الله أخانا الصغير وغفر له واسكنه فسيح جناته وجعله من الولدان المخلدون الذين يطوفون على الشهداء و الانبياء والصديقين
اللهم صبر أمه وأهله بوعدك الحق ان فى الصبر على المصائب صلوات منك ورحمة اللهم صلى على الصابرين المحتسبين يارب
أمين والصلاة والسلام على أشرف المرسلين سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم تسليما كبيرا
أمل فتحى عزت

سمية-بنت البنا- يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

إنا لله وإنا إليه راجعون ..


البقاء لله ..

الموت ليس يٌفرق بين كبير وصغير ..

والعاقل من يعتبر ويتعظ ..


اللهم اغفر له وارحمه وادخله الجنة ..
وارزق أهله الصبر والثبات ..


اللهم احسن خاتمتنا كلنا ..
__
نسألكم الدعاء
بوركتمـ

أختكمـ::
سمية_بنت البنا_

حسن حنفى يقول...

انا لله وانااليه راجعون
في الجنه باذن الله وربنا يصبر اهله ويصبرك

منى يقول...

البقاء لله
انا لله وانا اليه راجعون
اللهم الهمهم الصبر والسلوان
واجمعهم فى جنه الخلداجمعين

"النجم القادم" يقول...

اختنا امل فتحى
=============
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

جزاكى الله خيرا على المشاركة

واللهم تقبل دعاكى اختنا الفاضلة

ودعواتكم

"النجم القادم" يقول...

سمية بنت البنا
===========
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

اللهم امين دعواتك اختنا الفاضلة

"النجم القادم" يقول...

حسن حنفى
=======
اللهم امين

دعواتك اخى الفاضل

"النجم القادم" يقول...

منى
===
جزاكى الله خيرا اختنا الفاضلة

اللهم تقبل دعاكى

اللهم امين

Ahmed melad يقول...

رحمه الله عز و جل بواسع رحماته و أدخله فسيح جناته.....انا لله وانا االيه راجعون
قد نعتقد أنه ذلك أمر سيئ أن يختفى أبن العاشره من هذه الدنيا بهذه السرعه و لكن من يتعمق و يسبر الأمر قد يكتشف أنها ربما نعمه من الله عز و جل فأننا في زمان أفضل فيه أن نكون في باطن الأرض من أن نكون على وجهها جنبنا الله شر الفتن

"النجم القادم" يقول...

استاذ احمد ميلاد
============
جزاك الله خيرا

وبجد كلامك رائع

بس الضنى غالى ربنا مايكتبها على حد

دعواتك استاذنا الغالى

GiGi world يقول...

ربنا يرحمه رحمه واسعه ويسكنه الفردوس الاعلى
ويرزق اهله الصبر يارب

"النجم القادم" يقول...

gigi
====
اللهم امين اختنا الفاضلة اعزكى الله

غير معرف يقول...

فى حديث قدسى يسأل الله مائكته قبضتم ولد عبدى قبضتم ثمرة فؤاده ؟ فيقولون نعم يارب-فيقول رب العزة وماذا قال ؟يقولون حمدك واسترجع(اى قال الحمد لله إنا لله وإنا إليه راجعون)فيقول رب العزة ابنوا له بيتا فى الجنة وسموه بيت الحمد
فهنيئا للفقيد الصغير الجنة وليصبر أهله وليحتسبوا ونسأل الله أن يجمعهم به فى الجنة

رُدَّ إلى َّ روحى يقول...

إنا لله وإنا إليه راجعون

اللهم صبر اهله يااااارب

البنا إمام الجيل يقول...

لا حول ولا قوة الا بالله...

إنا لله وانا اليه راجعون ..

اللهم ارحمه واغفرله ..

اللهم اسكنه فسيح جناتك ..

اللهم ارزق اهله الصبر والسلوان والرضا على الابتلاء

---

وليكن في موتهم عبرة :)

صانعة الحرية يقول...

انا لله وانا اليه راجعون
اللهم اغفر له وارحمه
وارزق اهله الصبر والسلوان

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو" يقول...

السلام عليكم
انا لله وانا اليه راجعون
ربنا يصبر امه وابوه وكل محبيه يارب
اللهم افرغ عليهم صبرا جميلا
اغيب واجي على الموضوع دة
ربنا يؤجرك خير يا احمد
طمني ايه اخبار النتيجة
الحمد لله نجحت صح
تحياتي ودعواتي

walaa rizk يقول...

ربنا بجد يصبر أهله

صعب اوى فى الفراق

وأصعب لما تلاقى براءه قدامك بتموت

ربنا يثبت أهله

ويمتعه بالجنه ويخلفهم خير

•√أريـ السمر ـج√• يقول...

لا اله الا الله
انا لله وانا االيه راجعون

البقاء لله
نسأل الله له الرحمة وأن يسكنه فسيح جناته
ونسأل الله لأهله الصبر والسلوان
ربنا يصبرهم يارب
ويرحمنا اذا ماصرنا الى ماصار اليه

اللهم آمين

"النجم القادم" يقول...

هناء
===
جزاكى الله خيرا اختى الفاضلة اعزكى الله

وشكرا على مواساتك ودعائك

"النجم القادم" يقول...

رد الى روحى
==========
جزاك الله خيرا

ونتمنى تكرار الزيارة

"النجم القادم" يقول...

البنا امام الجيل
===============
جزاك الله خيرا

ونتمنى تكرار الزيارة

ولا اراكم الله فى مكروه لديكم

"النجم القادم" يقول...

صانعة الحرية
===========
جزاكى الله خيرا اختنا الفاضلة

اعزكى الله بعزة الاسلام

"النجم القادم" يقول...

حماتى نونو
=========
جزاكى الله خيرا حماتى الفاضلة

وايه الغيبة الطويلة دى

طبعا ربنا يصبر ابوه وامه

انتى ام وعارفه غلاوة الضنى

انا طبعا نجحت

نجحت قال هههههههههههههه

نتيجه ايه يا ام خطيبتى

افتكريها على اول اسبوع فى شهر 8

وايه مش هتيجى الخطوبة ولا ايه

زى ما اتفقنا

"النجم القادم" يقول...

عاشقة الاقصى
===========
جزاكى الله خيرا اختنا الفاضلة

ودعاكى لاهله اللهم ثبتهم وكن فى عونهم

ولا اراكم الله مكروه فى عزيز لديكم

"النجم القادم" يقول...

اريج السمر
=========
جزاكى الله خيرا اختنا الفاضلة على المواساة

ولا اراكم الله مكروه فى عزيز لديكم

وجزاكى الله خيرا على الزيارة

ونتمنى تكرار الزيارة دائما

اوعى تفكر يقول...

لا اله الا الله
انا لله وانا اليه راجعون
رحمه الله وادخله فسيح جناته
وثبت الله اهله

Empress appy يقول...

ربنا يرحمه ويصبر اهله يا رب

ابن ادم يقول...

لا حول و لا قوة الا بالله ..

ربنا يصبر اهله و ينزل عليهم السكينه ..

و يرحمنا برحمته ..

الموت ما بيفرقش كبير من صغير ..

انا لله و انا اليه راجعون

"النجم القادم" يقول...

فارس النوبة اوعى تفكر
=================
جزاك الله خيرا

اللهم تقبل دعائك

"النجم القادم" يقول...

appy
====
اللهم امين

"النجم القادم" يقول...

ابن ادم
======
جزاك الله خيرا على الدعاء

اللهم امين وتقبل دعائك

والف شكر على الزيارة

Nada يقول...

ان لله وان اليه راجعون
ربنا يصبر اهله
ويدخله جناته

"النجم القادم" يقول...

ندا
===
جزاكى الله خيرا اختى الفاضلة