الجمعة، 1 فبراير 2008

تاج مجلس الشعب



التاج ده مرر ليا من اخويا الكبير مهندس مصري


وده أول تاج يمرر ليا اعزرونى بقى لسه جديد في الصنف

دخلت مجلس الشعب من أوسع أبوابه إيه هو رمزك الانتخابي المفضل ؟؟؟؟


رمز المركب لأعبر بالأمة إلى بر الأمان

كنت تفضل الدخول مستقل أو تتبع حزب معين ؟؟؟
بكل شرف لي كنت أود إن أخوض الانتخابات إخوان مسلمين

إذا دخلت مستقل هل توافق على التوقيع للحزب الوطني بعد نجاحك كمستقل ؟؟؟؟
بقولك إخوان مسلمين حزب وطني إيه بس الله يرحمه
إيه أول حاجه تعملها لنفسك ولأسرتك ؟؟؟؟؟
الحمد لله إحنا مش محتاجين حاجه مستورة والحمد لله وكفاية علينا سترربنا

إيه المشروع اللي ناوي تعمله لأهل دايرتك ؟؟؟؟ دون ذكر اسم الدائرة
المياه و الصرف الصحي و رصف الطرق و مشكلة الإسكان

قعدت في المجلس جنب نائب مميز . من هو النائب ؟؟؟
بخلاف نواب الإخوان المسلمين والمعارضين الشرفاء
اقعد جنب نائب محترم احترم كلمته ووعده لاهالى دائرته وأوفى بها
يعنى قال مستقل يبقى مستقل مش بعد ماينجح يروح يمسح في بلاط أسياده
إلا عارف حاجه يكفى علي الخبر مجور


قدمت سؤال للحكومة إيه هو السؤال ؟؟؟؟؟
انتوا مشبعتوش سرقة اتقوا الله واتقوا يوم لا ينفع مال ولا بنون

طلب احاطه موضوعه إيه ؟؟؟ وبتقدمه لمين ؟؟؟؟
لرئيس الوزراء عن الشعب الغلبان المسروق والأسعار إلا عماله تولع كل يوم دى

استجواب لاثنين من الوزراء موضوعه إيه ؟؟؟؟وتستجوب مين؟
استجواب لوزير الإسكان عن مشروعات المياه و الصرف الصحي
والإسكان كلها تبعه و كلها روبة منقولة من(مهندس مصري)
والوزير الثاني وزير الداخلية عن كم عدد المعتقلين في السجون المصري

أنت مع الخصخصة ؟؟؟؟؟؟
لا طبعاً مش معنى الخصخصة إن الدولة تبقى بتاعت احمد عز وأمثاله
بس أنا ليا رأى كده عاوز اعرضه عليكم
وهو إن الناس في القطاع الخاص بالذات الكهرباء والمياه بينجزوا شغلهم
اكتر من المصالح الحكومية عشان دى شركة قابضة
ممكن تقبض على روحهم لو مخلصوش فدى حاجه حلوة مش في الحكومة

هل أنت مع قطع العلاقة مع إسرائيل ؟؟؟؟؟
مافيش حاجه اسمها إسرائيل أساسا عشان نقيم معها علاقات ولا نقطعها !!!

هل تؤيد الحرب على العراق ؟؟؟؟؟؟؟؟
لا طبعاً وأنا شاركت في مؤتمر لا للحرب على العراق

هل تؤيد مرور الأمريكان في القناة ؟؟؟؟؟؟
السفن التجارية لو هتدخل لنا دخل من مرورها
بس لازم نعرف فيها إيه الأول مش نبقى عملين زى الأطرش في الزفة

هل أنت مشترك في مؤامرة كسر فرنسا هانم بالاشتراك مع أم دبوه ؟؟؟؟؟؟؟؟
برئ يابيه

بتمرر التاج ده لمين ؟؟؟؟؟؟

بمرر ايه ده امانة إلى

كل من سيعلق ومجاوبش عليه لازم يجاوب

تحياتي لكم
انا مسافر دريم بااااااارك السبت والأحد
نلتقى الاتنين بقى يلا سلاااااااااااااام

هناك 23 تعليقًا:

mo'men mohamed يقول...

جميل انى اكون أول تعليق

قولى بقى يا شاطر من غير ما نستخدم معاك العنف

انت مييييييييين ؟

على فكرة عجبتنى قوى حتتة ان مفيش حاجة اسمها اسرائيل عشان نتعامل معاه
ولكن الكيان الصهيونى موجود ولابد من التعاون معاه على كونه نقطة سوداء فى تاريخ البشرية جمعاء وهو اسا كل خراب اليوم كما أنوه العدو الأول للإسلام على المعمورة كلها
جزاكم الله كل خير
السلام عليكم

"النجم القادم" يقول...

السلام عليكم
مؤمن باشا
انى احبك فى الله من غير عنف
انته لما تعرف انا مين
مش هنستخدم عنف
اسال الجمعاوى الاصيل او جمعاوى روش طحن اظن كده عرفت
وبالنسبة لاسرائل دى مش دولة علشان نقطع او نطبع معها دول شويه مرتزقه احتلوا ارضنا فلازم نحتقرهم
تحياتى ليكى حبيبى
وجزانا واياك

أخـــ مسلمة ـــت يقول...

اخييييييييييرا الصفحة فتحت

اجابات موفقة

و خصوصا المركب بس يارب ما يغرقش
أصل المركب ده بقي كلمة تخوف دلوقتي
أنصحك بلاش اي وسيلة مواصلات
المصريين خلاص اتعقدوا منها

ربنا يوفقكم

"النجم القادم" يقول...

السلام عليكم
اخت مسلمة
الحمد لله انك عرفتى تفتحيها
يلا الزير اقصد الوزير قال ان الشهر ده مجانى بون حساب كده مش هنقبض
وعلى فكرة المركب ده كان رمز واحد معرفة ولما نجح ندل معانا وراح مضى للوطنى ندل بقى
شكر على تعليقك واجابيتك
تحياتى لكى

بنت الصالحين يقول...

الله اكبر ع الاجابات

ماشاء الله
خلاص اضمن صوتي
رشح نفسك انت بس

محمد يقول...

ما شاء الله .. إجابات جميلة

ترجع من دريم بارك منصور إن شاء الله :)

"النجم القادم" يقول...

السلام عليكم
اختى الفاضلة دعوة الفردوس
=========================
لولولولولولولوى
حمدلله على السلامة ايه عاش من شافك
ماشى يلا نتظرين مرشحكم فى البرطمان اقصد البرلمان
عاوزين جهدك بقى معانا
ربنا يباركلك يااارب
وخلينا نشوفك وبطلى تختفنى عنا

"النجم القادم" يقول...

الاخ الفاضل وضاح
======

منور يافندم وشكراً على زؤقك

ومين منصور ده

مش عاوزنى ادعيلك هناك هههههههههههه

جمعاوى يقول...

إيه يا عم

صوتك عالى ليه

آه أول تاج بقى

لسه جديد !!!!

غير معرف يقول...

ايه ده انت هتروح دريم بارك ويومين كمان
دى تفرقة عنصرية
اركب قطر الموت حلو جدا والله واوعى تخاف

بس إجاباتك جميلة جدا ..ربنا يوفقك وتترشح وأضم صوتى لأخت مسلمة وبلاش المركب هههههههههههه
جزاك الله خيرا

صانعة الحرية يقول...

السلام عليكم
اولا ابقى ادعى لنا فى دريم بارك
(طاعه فى الهرج كهجره مع النبى)
ثاينا اجابات موفقه
ومتزعلش يا فندم
منتظره اجابات حضرتك على التاج اللى عندى
مررت التاجح لخضرتك

"النجم القادم" يقول...

جمعاوى باشا
===========
معلش بقى خدوهم بالصوت قبلب مايغلبوكم بال..... مش عارف ايه

"النجم القادم" يقول...

الاخت خديجة ....لا للسكوت

بطلوا نق بقى

بس على فكرة انا مركبتش قطر الموت انا ركبت الاعصار مرتين والغسالة

وانا مستنى مشاركت معنا فى الحملة الانتخابية بتاعتى
هههههههههههههه
ربنا يعزك ياااارب

"النجم القادم" يقول...

الاخت ام القسام
عاش من شافك وانا مش زعلان ولا حاجه
احنا كنا عاوزينك تطمنينا عليكى بس
وهدعيلى فى دريم ليه هو انا كنت فى الحجاز فاضل تقوليلى هاتلى سبحة وطقيه

وشكر على تمرير التاج ليا
واعدك على اجابته

غير معرف يقول...

ازيك يا نجم انا اول مره ادخل على المدونه شىء جميل ربنا يجعلها فى ميزان حسناتك انا جارتك فى الحجره اللى جانبك

"النجم القادم" يقول...

غير معروفه
=========
شكر على الزيارة الجميلة دى وربنا يكرمك ياارب
بس نتمنى ان نعرف من انتى
مش فاهم يعنى ايه
جارتك فى الحجرة الا جنبك
هو ابويا مأجر الشقة وانا معرفش
نتمنى انك تفصحين عن شخصيتك
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

"النجم القادم" يقول...

الى كل زوار مدونتى
ادى اخرة الا يعلم حد حاجه
اول مايتعلموا النشل يسرقونا
ههههههههههههههههههه
انا اكتب تعليقا على تعليق غير معروفه
لانها وبعد فحص شديد وتمعن
فى كل الا جرنا
لما اجد الا واحده وهى
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اختى الكبيرة انا اساسا معنديش غيرها
ولما علمتها النت دخلت تشتغلنى

مهندس مصري بيحب مصر يقول...

تلاقيك رحت دريم بارك و ما أخدتهاش معاك
فوجبت الإشتغالة
:)
مبروك عليك التاج روح شيل اللي بعده من عند صانعة الحرية
:)

"النجم القادم" يقول...

مهندس مصرى
عاش من شافك ايه ياعمنا فينك
والله كانت معايا وكابسه على مراوحى
بس يلا نعمل ايه
وشكر ياباشا على زيارتك بس عاوز رايك فى البوست الا جاى

Hosam Yahia حسام يحيى يقول...

اجابات رائعه

وعقبال تانى تاج وتالت تاج ورابع الى الخامس فقط

"النجم القادم" يقول...

حسام باشا
=========
ماشى ياسمسم منور والله وانته جميل جدا ونتمنى منك بقى انك تجاوب على التاج انا كاتب انه امانة لكل الايعلق ومجاوبش عليه ياخده معاه

غير معرف يقول...

اما انا فاذا مااتيحت لى هذه الفرصة فسوف اختار رمز الشبكة لأنتشل مصر من بحر الفساد وساتقدم بأقتراح ان تتوقف الحكومة نهائيا عن شراءاى مشتريات حكومية للمدة عامان او ثلاثة والمليارات التى سيتم توفيرها تستخدم لتشغيل الشباب اما الأستجواب فسوف اطالب بمحاكمة كل المسؤلين السابقين والحاليين والذين تسببوا فى اصابة اطفال ورجال مصر بالسرطان وكفاية كده احسن الظاهر انا صدقت انى خلاص فى المجلس

"النجم القادم" يقول...

هناء
=====
يلا على بركة الله سيرى واحنا وراكى بس انتى كده شكلك مش عاوزه تخشى المجلس انتى هتخشى سجن الحريمى هههههههههه
بس تعليق حلو نتمنى ان يتحقق ماتتمنى
ويلا رشحى نفسك فى الانتخابات الا جايه