الثلاثاء، 5 فبراير 2008

انا ركبت الاعصار ياجدعان زرغطى يلى مش غرمانه

فى البداية اشكر كل الناس الا سألوا عليا وانا مسافر والا مسالوش
ربنا يكرمكم يااااااااااااارب
احكلكم بقى عن رحلتى التى قمت بها
فى البداية ركبنا الاتوبيس من قدام شغل والدى وذهبنا الى الاسماعلية
لنقضى اول يوم هناك ولكن اجريك الله الاسماعلية جميلة ولكن السفر متعب جداً
من عندنا اليها اكتر من 6 ساعات فى الاتوبس فيه اكتر من كده!!!؟
المهم وصلنا تبة الشجرة وشاهدنا انجازتنا فى 1973
وبعدين رحنا على المطعم الى هنتغدى فيه وكلنا اكلت سمك بورى جامد
وبعدين ركبنا الاتوبيس ورحنا الى المكان الا هنبات فيه فى ابو سلطان
بتوع الاسماعلية طبعا عارفينه
المهم رحنا المكان واتعشينا وسهرنا مع الناس الا معانا ولعبنا كمان
وبعدين طبعا نمنا
الصبح صحينا فطرنا وركبنا الاتوبيس الى الجيزة الى دريم باااااااااااارك
وبعد لما وصلنا نزلنا طبعا وهنا بدأت مغامرات عمكم النجم القادم
****** نتابعها بعد الفاصل******
اهلا بيكم من جديد ايه يلابينا نبدأ بس من غير تريقه وتقطيع فى فروتى اتفقنا
المهم كان واحد قريبنا معانا فده زى مش بيخاف طبعا فهمين
ولكن كان معانا واحد تانى اسمه امير ده على طول فى دريم باااارك
وراكب اكتر الالعاب وده خواف جدا ده اول لما دخلنا جرى على الديس كافرى
ويلا بينا انا نصحته اننا نأجلها شويه علشان هو بيخاف فهمين طبعاً
المهم رحنا على الاعصار هو من كتر خوفه انا قلت له انا مش راكب اركبوا انتوا
ركبوا وانا واقف اصورهم وخايف عليهم انتوا طبعا عارفينى مش بخاف خالص
وبعدين نزلوا ويلا بينا على قطر الموت قعت انصحهم بلاش
علشان انتوا بتخافوا
ولكن اصروا وركبوا وانا واقف طبعا بصورهم ومش خايف خالص
المهم خلصوا قطر الموت قلنا نروح الغسالة ودى حبيبتى بقى
قلت لهم انا معاكم ورحنا ركبنا الغسالة
قريبى الا زى مش بيخاف ده قالى انا خايف اوى
قلت له يابنى دى سهله انته ركبت الاعصار وقطر الموت
وخايف من دى !!!!! انته جبان
المهم ركبنا ولما اشتغلت لقيته قاعد يضحك
وانا الا كنت خايف .......... شايفك وانته بتضحك
المهم نزلنا وقلنا يلا نروح نتغدى

نلتقى بعد الغداء

ايه رجعنا تانى بس حصل حاجات ساعة الغداء جامده احكلكم عليها
اخوكم النجم اتفرم لقيت اخويا واختى وقريبى ده واخته قاعدينى يفرمونى
ولقيت قريبتى دى الا فى تانيه ثانوى قاعده تعد الا ركبته كان شكلى اوفر
المهم دول قالولى يا تركب معانا يا امامك اختيارين يا تتفضح فى الاتوبيس كله
يا ناخد الا فى جيبك ومخبيش عليكم كان معايا فلوس كتير كنت لسه قابض بقى
المهم خضعت لهم ورحت ركبت الاعصار محدش يحسد بطلوا نق عليا
واجبرتنى قريبتى انى اعزمها كمان فيه افترا اكتر من كده
المهم حاسبت وركبت وقبل اللعبة ماتشتغل الحاج والحاجه لقيتهم جم
****طم طم طم طم *** ( دى موسيقى)
وقاعده الحاجه خايفه عليا جدا ولكن عارفه ان ابنها اسد مش بيخاف
المهم طلعت لعبه عبيطة وسهلة جدا وبعدين ركبتها تانى شوفتوا بقى المغامرة
ولكن المفاجاة الا انا معملتهاش طبعا دى الاعملتها قريبتى
وراحت ركبت الديس كافرى انا مش هحكيلكم الا حصل ليا انا
مش ليها هى عادى قلبها ميت بس انا واخوها كنا بنموت تحت
من الابيحصل اصل الديس كافرى دى اساسا كل لما حد ينزل
الاسعاف تشيله قبلها الاسعاف شالت أخت سعوديه مغمى عليها
فده الا خوفنا اكتر ولكن هى الحمد لله نزلت سليمة قلبها ميت
ربنا يحفظها لامها يااااااااااارب وتكون فى صحة جيدة
وربنا يوفقها فى الثانوية العامية اقصد الثانوية العامة
وبعدين رجعنا الى البيت ولكن مش مصدق نفسى
اناحققت انجاز من انجازات العصر الحجرى
ربنا يكرمك وأنا دعيتلكم فى دريم ان شاء الله
يلا بقى علشان انا طولت عليكم اوى اوى اوى
السلام عليكم
مع خالص تحيات اخوكم
النجــــم القـــــــــادم

هناك 30 تعليقًا:

جمعاوى يقول...

أول تعليق يا عم أهو

اى خدمة ع الله يتمر بس

و بع
ين ما هو ماإنتش دافع حاجة من جيبك

كله على حساب الحج

ربنا يخليه لكم

صانعة الحرية يقول...

السلام عليكم
عودا حميدا
مكناش نعرف ان حضرتك شجاع كدده
هههههههههههه
دعيت لى هناك؟؟
=========
فى انتظار الاجابه على التاج

Empress appy يقول...

حمد لله على السلامه يا راجل حد يروح الاسماعليه وميكتبش كتير عنها دا انا عامله بوست عنها لوحدها واتنين صور بس رحله موفقه كنت قولت كنا شوفناكم يا جماعه

"النجم القادم" يقول...

جمعاوى باشا

ايه الجمايل دى كلها
ماشى ياعمنا
وانته هتسيحلى

وبعدين اخوك راجل شغال دلوقتى بزنس مان

"النجم القادم" يقول...

الاخت ام القسام
الله يكرمك انتى متعرفيش انى شجاع من زمان لا لا لا لا

ودعيتلك هناك متقلقيش

وانتظرى اجابة التاج بعون الله

"النجم القادم" يقول...

appy
=====
والله الاسماعلية جميلة جدا بس احنا مكناش
ريحين الاسماعلية
ومقعدناش فيها كتير يادوب اتغدينا ورحنا المطعم مكنش البرنامج فيها يعنى
وبعدين مقلناش ايه بس
انتى لو كنت جيتى شوفتى اجابات التاج كنتى عرفتى انى مسافر
يلا خيرها فى غيرها

أخـــ مسلمة ـــت يقول...

حمد الله علي السلامة
مش سلامة الرجوع من الرحلة بس سلامة الخروج من دريم سالما
قريبتك دي شكلها كده مستبيعة ع الاخر
ها؟
ولا ايه؟
سلم عليها أوي

هههههههههههه

يللا أنا مضيت أهوة علشان ماحدش يزعل
سلام

"النجم القادم" يقول...

اخت مسلمة
منورة وربنا
شكر على توقيعك علشان محدش يزعل هههههههه
الحمد لله انى سليم بجد
وبعدين انتى مالك ومال قريبتى
ايه هتعملى معاها شغل ولا ايه؟؟؟
دى جاهزة اساسا
سلااااااااام

nonna يقول...

ههههههههههههههههههه على فكرة انت دمك خفيف اوى وطريقة كتابتك لذيذة
نيس ياعم كويس انك جالك الجرأة تروح دريم انا بخاف اروحها اصلا
باى باى

"النجم القادم" يقول...

نونا
====
اهلا بيكى فى اول زيارة لنا
شكر على زؤق الجميل ده
وعلى فكرة دى رابعة سنة
اروح فيها دريم
شكر على الزيارة ونتمنى تكرارها

عاشقة الوطن يقول...

السلام عليكم

ازيك يابوالنجوم

ايه ده يابنى كنت مسافر و6 ساعات ليه كده انت كنت مسافر فين بالظبط
ديه اسماعيلية مشوارها طول امتى

المهم انك وصلت بالسلامة وانبسطت هناك

وكمان روحت دريم بارك ايه ده ابنى
وكمان ما بتخافش خااالص
ماهو واضح بدليل التهديد اللى انت اتعرضت له ياعينى

تعيش وتتفسح مرة تانية وتالتة ان شاء الله

تحياتى

"النجم القادم" يقول...

عاشقة الوطن
============
ازيك منورة
والله هو السفر كان بعيد شويه
بس المهم اه وصلنا
ودريم كانت جامده
ودى رابع سنة يعنى فيه تقدم
وانا مش بخاف خالص انت عارفه

عمرو سلامة يقول...

ايه ياعم النجم انت متصربع على التعليق ليه ... عايز تعليق اتفضل
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ده كان تعليقى بعد لما قريت الموضوع والله ضحك للركب ...
وحمالله على السلامة ياعم
هههههههه
هابقى اروح دريم بارك دى اشوف فيها ايه ... هههههه

"النجم القادم" يقول...

عمرو باشا
=========
الف شكر ياباشا
بس عندك واحده ماشى مرودلك

غير معرف يقول...

وبتقول نجم قادم واوعى تخاف..

لالا لاه مينفعش كده ..جمد قلبك
ده الألعاب دى حاجات هايفة خالص
أمال هتحرر الأقصى ازاى

وقريبتك ما شاء الله عليها ..جامدة اتعلم منها واوعى تخاف ..صحيح البنات رفعوا راسنا هههههههههههه

"النجم القادم" يقول...

الاخت خديجة ..لا للسكوت
=====================
منورة البلوج
واه اوعى تخاف
انا مش خايف انا مرعوب ههههههههه
وانا غلطان انى كتبت عن قريبتى
انا خايف البنت دى يحصلها حاجه هتبقى مسئوليتى
ههههههههههه
ادعولها بالنجاح دى فى ثانويه عامة

mo'men mohamed يقول...

هههههههههههه
جزاك الله كل خير
فكرتنى بنفسى وانا فى سندباد القاهرة
هو اه مفيش مقارنة
بس انا لما ركبت التوربيدو نزلت قلت محدش يحط أمل فيا بعد كده
قطعت الخلف بعيد عنك
ههههههههه
جزاكم الله كل خير
السلام عليكم

"النجم القادم" يقول...

مؤمن باشا
=========
هو زى ما انته قلت مافيش وجه مقارنة بين السندباد ودريم باااارك
بس المهم اننا نتفق على حاجه واحده اننا احنا الاتنين كنا خايفين
هههههههههههههههه
تحياتى ليكى ياحبيبى

Vague يقول...

السلام عليكم

ايه ده؟؟ اسماعليه رحتها كانك رحت كفر البطيخ

ايه ياعم.. مفيش حاجة شدتك في اسماعليه؟
مثلا الخضرة ..الجمال.. انا (اه صح انت مشفتنيش).. السحر الخلاب

وبعدين توب سبين" الاعصار" بيبقى عليه زحمة مووت

ازاي بقة ركبته مرتين؟؟
مش مكدبك طبعا بس هيا غريبة شوية

"النجم القادم" يقول...

vague
=====
منور ياباشا بس والله انا مقعتش فى الاسماعلية كتير
وانا قلت انها بلد جميل
بس ياريت كنت شوفتك
وبعدين الاعصار اه والله ركبتها مرتين
اول مرة كانت زحمة لكن تانى مرة عادى خالص اصلى ركبتها تانى مرة الساعة 6 العصر فكانت خلاص الناس زهقوا منها لكن الديس كافرى هو الا جامد وزحمة برضه
تحياتى ليكى حبيبى الغالى

ملك الكبدة يقول...

عزيزي النجم

طبعا سعيد لسعادتك
خصوصا ان ترفيهك كان فيه بعد وطني و هو زيارة تبة الشجرة
بس انت ماقولتش ان تبة الشجرة فيها دبان و عشري زيادة عن اللزوم

بالنسبة لدريم بارك كويس انك قولت على الديسكافري عشان ما نتصدرش فيها من غير ما نعرف
بس ابقى اكتبلنا سعرها يا جميل برضه

الله ينور عالبلوج حقيقي

ومن احسن الى احسن ان شاء الله

تحياتي

Abdallah Hosni يقول...

هههههههههههههههه

والله اضحكتنى....على رأى اللى قال حمدا على سلامتك يانجم بخروجك من الاعصار وغيره سالما آمنا

ورجوعك اول يوم من الاسماعيلية وتبة الشجرة
ان شاء الله تيجي عندنا فى الزقازيق

فى حديقة الطفل...ولا تقولى دريم ولا ماجيك

ههه حمدا على السلامة

Ahmed Al-Sabbagh يقول...

السلام عليكم

انا جيت بس عشان اقولك انا عمرى ما ازعل منك ابدا بس والله بطء النت مخلينى مكسل اوى

والله انا رايح فرح دلوقت بس كنت ببص بصة لقيت تعليقك قولت لازم اجى اسلم

ولما هرجع هقرا البوست ده شكلة بوست شيق وانا بحب الحاجات دى

تقبل خالص تحياتى
أحمد

"النجم القادم" يقول...

ملك الكبدة
===========
شكرا على الزيارة
والاسماعلية جميلة جدا ولكن متعدناش فيها كتير فمعرفتش اتفقده كويس
دريم جامده والديس كافرى مانصحكش انك تركبها ودى مش غاليه
بس بعشرة جنيه ومش مهم التمن كام بس المهم الشجاعة انك تركب
تحياتى لك

"النجم القادم" يقول...

عبدالله حسنى
==========
اهلا بيك ياعبده
وانا اتشرف انى اجى عندكم الزقازيق وانا جيتها قبل كده بس جيت الجامعة
وشكرا على سؤالك ياحبيبى

"النجم القادم" يقول...

خالووووووووو احمد
================
مقدرش ازعل منك ياحبيبى
عاش من شافك والله واحشنى موت
والنت مكسل الكل
والف الف مبروك
عقبال فرحك كده وتعزمنا
ومنتظر تعليق على البوست نفسه

Dr.khaled يقول...

:)
مبروك ع الانتصار

"النجم القادم" يقول...

ض / خالد
==========
ايه النور ده
اتشرفنا بيك يافندم وبزيارتك الغالية
والف الف مبروووك والله يبارك فيم

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو" يقول...

اييييييييييييييييييييه
فكرتني بالاعصار واللي حصلي فيه
بس اللي في جير ولاند
لان دريم بارك وقفت في الطوابير عشان اركب العيال اكتر من اللي العيال ركبوه
حمد الله على السلامة

"النجم القادم" يقول...

الاخت nonoymm
=============
اهلا وسهلا بيكى يافندم
وشكرا على الزيارة الجميلة دى ولكن هناك فرق بين دريم بارك وجيرولاند
وتحياتى لك